måndag 25 april 2011

Påsk i Paradiset

Som vanligt har vi firat påsk i Paradiset men den här påsken blev annorlunda eftersom all snö var borta.

Det blev alltså ingen skoteråkning, ingen fiske på tjärn och ingen kolbulle men..

Det blir ju vad man gör det till.

Vi hade en toppenhelg och umgicks med varann och släkten, vattenlek för barnen, byggnationer, rensning, god mat och dryck och bara lugn och ro.

GLAD PÅSK !!!

Vackert som vanligt Killarna eldar
Lunch på altanen
Skål på er !!
Mannen i mitt liv !!
Svärmor
Anton och Emma leker med sin fyrmänning Emil
Emil & Meja










Anton & Emma


Godingarna- Emma, Fanny och Anton




Inga björnar visade av sig trots att vi var i björntätt område men däremot en äcklig huggorm.

När släktens hund var för nyfiken så högg den till och det blev akut färd till veterinären.

Har fått info om att allt har gått bra för Birka.

Bläääää för ormar !!!!

Barnen har påsklov den här veckan och det har jag med.

6 dagar ledigt till men med min "to do" lista så undrar jag om de dagarna räcker till..

Mina planer för den här veckan är:

* Kratta gården

* Sätta upp studsmattan

* Olja in altanen och plocka fram möbler och dyligt

* Putsa fönster oh byta gardiner

* Måla en vägg i Emmas rum

*Måla en soffa

* Motionera varje dag

* Umgås med familj,släkt och vänner

* Fira en 13-åring !!

Mycket att göra men bara roliga saker och det lär ju fixa sig.

Annars så får jag ju ta det senare.

Hoppas ni har haft en lika bra påskhelg som vi har haft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar